ניסיתי להציל אותו, אמר לי האב השכול בקול שקט, רך. עשיתי כל מה
שיכולתי כדי להציל אותו אבל לא הצלחתי.
הוא אחז בידי שהושטה לו קודם לכן אחיזה משתהה, מתמשכת. מגע ידינו
האחוזות משלח ברקים בתודעתי, תודעת אב. ובתמונות המתברקות פסגות של תקווה ותהומות
אין חקר של ייאוש וכאב מאכל ושורף וחוסר אונים חוסר אונים חוסר אונים מפרק כל תא
ותא בגוף ואבא צורח לאלוהיו קח הכל רק עזוב לי את הילד.והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב.
אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים וגם עם כנפיים, כתבתי. למה חייב אדם לוותר על השורשים אם ליבו חפץ בכנפיים?
השורשים מפסידים כל כך הרבה כשהם תקועים באדמה ואינם יכולים לרחף ולראות את נופו האדיר של העץ שהם חלק ממנו ואת היער הגדול שהעץ כולו הוא חלק ממנו.
והציפורים שעל העץ, שזכו ויש להן כנפיים, חסרות הן את האחיזה בקרקע. קיניהן תלויים בחסדיה של רוח סערה ובחוסנו של העץ שבסתר ענפיו הן חוסות.
כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים.
(אמנון שמוש, תמונות מבית הספר העממי)