והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב.

אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים וגם עם כנפיים, כתבתי. למה חייב אדם לוותר על השורשים אם ליבו חפץ בכנפיים?

השורשים מפסידים כל כך הרבה כשהם תקועים באדמה ואינם יכולים לרחף ולראות את נופו האדיר של העץ שהם חלק ממנו ואת היער הגדול שהעץ כולו הוא חלק ממנו.

והציפורים שעל העץ, שזכו ויש להן כנפיים, חסרות הן את האחיזה בקרקע. קיניהן תלויים בחסדיה של רוח סערה ובחוסנו של העץ שבסתר ענפיו הן חוסות.

כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים.

(אמנון שמוש, תמונות מבית הספר העממי)

יום ראשון, 2 בינואר 2022

טועמיה חיים זכו

 


אני: תשמע, לא זוכר מתי אכלתי צ'ולענט כזה

האיש של הצ'ולענט (מחייך): לבריאות

אני: מי מכין אותו? אתה?

האיש של הצ'ולענט, בגאווה לא מסותרת: אבא שלי

אני: אז תמסור לו בשמנו

האיש של הצ'ולענט, צועק אל המטבחון שמאחוריו: טאטע, ער זאגט דיין צ'ולענט איז זייער געשמאק

אני: א פלאדיגע זאך ממש!

האיש של הצ'ולענט, למטבחון: ער זאגט "א פלאדיגע זאך ממש"

האבא יוצא מהמטבחון, מנגב את ידיו על סינרו הגדול: תודה רבה

אני: תגיד, מה אתה שם בפנים שיוצא לך כל כך טעים?

האבא: קודם כל, אתה יודע איך אומרים, אין א צ'ולענט און אין א שידעך קוקט מען נישט צו פיל אריין

אני: יודע, יודע. בצ'ולענט ובשידוך לא מסתכלים יותר מדי בפנים. אבל בכל זאת, מה הסוד?

האבא: אין סוד וגם מתכון אין, הכל לפי העין והרגש והאהבה

אני: ווס איז די פשט, האהבה?

האבא: ואס איז דארט צו פארשטיין? האהבה, כפשוטו. הרעבעצן. האמא של התכשיט הזה (מחווה בידו לעבר בנו)

אני: וואו

האבא: הרי מה זה צ'ולענט בעצם? כמו החיים של הבנאדם, לא? זורקים קצת מזה וקצת כזה וקצת מפה וקצת משם ואז הכל מתבשל יחד

אני: תכלס

האבא: ובחיים של הבנאדם, כשהלב רוקד כל החיים רוקדים יחד איתו, נכון?

אני: פונקט אזוי

האבא: אז ממה נפשך, כשהלב שלך רוקד ממילא גם הצ'ולענט שלך יוצא יותר טעים

אני (מחייך) : אני מבין שהלב שלך רוקד יופי

האבא: כבר חמישים שנה, קיין עין הוּרֵע. כל יום מחדש וכל יום יותר חזק, מוֹיסִיף והוֹילֵך. לכן כשתבואו לפה בפעם הבאה בטוח תהנו אפילו יותר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה