והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב.

אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים וגם עם כנפיים, כתבתי. למה חייב אדם לוותר על השורשים אם ליבו חפץ בכנפיים?

השורשים מפסידים כל כך הרבה כשהם תקועים באדמה ואינם יכולים לרחף ולראות את נופו האדיר של העץ שהם חלק ממנו ואת היער הגדול שהעץ כולו הוא חלק ממנו.

והציפורים שעל העץ, שזכו ויש להן כנפיים, חסרות הן את האחיזה בקרקע. קיניהן תלויים בחסדיה של רוח סערה ובחוסנו של העץ שבסתר ענפיו הן חוסות.

כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים.

(אמנון שמוש, תמונות מבית הספר העממי)

יום ראשון, 14 באוגוסט 2016

תשעת הימים תשע"ו

                                                                                                                                                                                              "תשעה באב בבית הכנסת בפולין", לאופולד הורוביץ


פעם חשקה נפשי לאכול שווארמה בעיה״ק באר שבע 
זה היה יומיים לפחות לפני תשעת הימים, אבל בהתקרבי ראיתי את הבעלבית ובנו סוגרים בבהילו ודחילו
אמרתי, מה?
אמרו ״התשעה ימים התשעה ימים״
אמרתי, אבל יש לפחות עוד יומיים אחים שלי
הביט הבן באביו
הביט האב בבנו
הביטו שניהם בי
הבטתי בצער על חלום השווארמה ההולך ונגוז לשווא, מנסה ביני לביני לשמור על ערוץ חשאי של תקווה
חלפה דקה של מבוכה עדינה
ואז פנה האב לבנו ואמר ״יאללה שימי תן פה יד נקפל השולחנות התשעה ימים התשעה ימים״
נצחו אראלים את המצוקים
ונשבה שומן הכבש
ולא נטרתי להם טינה על שלא קיבלו עדותי
ולא זו אף זו שנתרגשתי קמעה ואמרתי ראה רבש״ע ראה עד כמה נזהרים בניך בכבודך ובכבוד מקדשך החרב
ומהון להון כבר הסכימה דעתי לדעתם
ותאוות הבשר סרה ממני כלא היתה
ונכנסתי למכולת הסמוכה והתקנתי לי סנביש גבינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה