והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב.

אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים וגם עם כנפיים, כתבתי. למה חייב אדם לוותר על השורשים אם ליבו חפץ בכנפיים?

השורשים מפסידים כל כך הרבה כשהם תקועים באדמה ואינם יכולים לרחף ולראות את נופו האדיר של העץ שהם חלק ממנו ואת היער הגדול שהעץ כולו הוא חלק ממנו.

והציפורים שעל העץ, שזכו ויש להן כנפיים, חסרות הן את האחיזה בקרקע. קיניהן תלויים בחסדיה של רוח סערה ובחוסנו של העץ שבסתר ענפיו הן חוסות.

כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים.

(אמנון שמוש, תמונות מבית הספר העממי)

יום ראשון, 21 בנובמבר 2010

הדג שאמר שמע ישראל

מאחר וכבר בענייני קברים עסקינן פה, לא יכולתי שלא לנצל את הבמה הצנועה של אישציפור לצורך פרסומי ניסא מן המעלה היותר עליונה.חשבתם שדגים שותקים? אז חשבתם...


אכן, רבותיי, ציון מקום קברו הק' של הדג שאמר שמע ישראל זוכה כרגע ללא ספק בתואר הקבר המהודר ביותר שטרם השתטחתי עליו, דוחק למקום השני אף את ציון בעל "פני הים" זיע"א אשר בירידות מירושלים עיה"ק לים המלח.

ועם זאת, בהזדמנות זו עלי למחות נמרצות בפני המארגנים על כי בעזות מצח ובכוונה תחילה דלגו על קברו של אחי המנוח, הלוא הוא הבקלה-קדישא מאוסטרופולי, בעל ה"סנפיר וקשקשת", אשר מן המפורסמות הוא כי זימיו הק' החיו מתים ועיברו עקרות בכל רחבי הקיסרות האוסטרו-הונגרית במחצית השניה של המאה התשע-עשרה. ואף אם בעל ה"שמע ישראל" זכה בסוף בכס האדמו"רות באגם שליד הבית מרזח - אינו דין שאחיו יקבל לכל הפחות חצר פלאס מוייסדעס פלאס ציון פעיל אחרי עלייתו לגנזי מרומים בייסורים קשים במקום גלותו באגן החמצון של טשרנאביל??? הן דיו לבא מן הדג להיות כנידוג ולא תהא כהנת כפונדקית ואוי לה לספינה שאבד קברניטה!

ולא זו אף זו אלא שנתעלם מן המארגנים הנ"ל גם ציונה של השממית שהניחה תפילין של רבינו תם בפסח שני שחל להיות בחשבונו של הגמל-שלמה מז'יטומיר, ואנה נוליך את החרפה? הן אם אפילו הכופר המשומד ביאליק עשה לצדקנית זו יד ושם ב"המתמיד" שר"י - מה נאמר אנו ביום הדין? הלוא כלימה תכסה פנינו! ומי שאמר לעולמו דג יאמר לצרותינו דג במהרה בימינו אכי"ר.



מפי עוללים:
חנות המזכרות של הפארק הלאומי גרייט פולז, וירג'יניה. ראשון שעבר.
יונתן: אבא, אולי תקנה לי את המשקפת הזאת, השחורה?
אבא: אבל יש לך את המשקפת שקנינו לך בקליפורניה. וחוץ מזה הרגע קניתי לכם שני וֶסְטים חדשים מהניילון.
יונתן: [יבבה].
נעמה: זה בסדר, יונתן. גם רומא לא נקנתה ביום אחד.


5 תגובות:

  1. שהחיינו.
    טורים מלאי ביקורת נוקבת על נושאים משעממים (עמנואל וכד') יש לנו מספיק בארץ הקודש.
    אבל להאיר את יומינו בכרזות מעין זו, הרי לזה יחלנו וציפינו..
    ברוך השב הביתה, חניאל

    השבמחק
  2. א. אם עמנואל זה משעמם - איני יודע מעניין מהו

    ב. ממה נפשך ואדרבא והיא הנותנת ובבחינת אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך ואכמ"ל וד"ל וקשקב"ל.

    השבמחק
  3. אחחח נעמונת...

    השבמחק
  4. מצחיק שאנשים באמת מאמינים שהוא אמר שמע ישראל. ידוע שהוא קילל בערבית.

    השבמחק