והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב.

אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים וגם עם כנפיים, כתבתי. למה חייב אדם לוותר על השורשים אם ליבו חפץ בכנפיים?

השורשים מפסידים כל כך הרבה כשהם תקועים באדמה ואינם יכולים לרחף ולראות את נופו האדיר של העץ שהם חלק ממנו ואת היער הגדול שהעץ כולו הוא חלק ממנו.

והציפורים שעל העץ, שזכו ויש להן כנפיים, חסרות הן את האחיזה בקרקע. קיניהן תלויים בחסדיה של רוח סערה ובחוסנו של העץ שבסתר ענפיו הן חוסות.

כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים.

(אמנון שמוש, תמונות מבית הספר העממי)

יום חמישי, 18 ביולי 2013

ספיישל "מפי עוללים" III


האחות ליונתן: באיזה יד אתה רוצה את הזריקה?
יונתן: ביד של אמא

נעמה: מה, המעדנים חלביים? שיט!
אבא: נעמלי, אני לא מרשה לומר את המילה הזאת!
נעמה: יופי, עכשיו גם מ"אנעים זמירות" אסור לנו לצטט...

"אבא, אני הולך למלא לי עוד כוס בשְׁלוּקֶרִיָה (יונתן טובע שם נאה לעמדה של מיכלי המיץ בבופה)

ינון: אמא אני לא רוצה להיות גדול.
אמא: למה, מתוקי?
ינון: כי אז אני לא אוכל לשתות שוקו עם קש!

נעמה: אמא, תכיני לי בבקשה כריך עם חומוס
אמא: בטח! למענך - עד חצי המלכות
נעמה: באמת? אז אפשר גם לא ללכת לבית ספר?
יונתן: אממממ, נעמה, נראה לי שזה שייך לחצי השני של המלכות...

אבא, שברנו שיא גינס!!" (יונתן על אודיה העשנים של מדורת שכבת ב׳, ל"ג בעומר, חצות וחצי בלילה)

ינון: אבא, למה אתה שוב מתלבש אחרי הבריכה?
אבא: כי אני הולך לנחם אבלים
ינון: מה זה לנחם אבלים?
אבא: זה לבקר בבית של מישהו שנפטר, ועכשיו תעלה למיטה
ינון (נעלב): מה, בגלל שאתה הולך להיפגש עם חבר שלך שמת אז לא תבוא לישון איתי??

ינון: אמא, מתי בית המקדש יבנה?
אמא: כשיבוא המשיח
ינון: נו, אמא! באמת!! 

יונתן (מביט בעגמומיות בצלחת שלו): טוב, נראה לי שאני הולך לאכול סעודה מפסקת אצל סבא וסבתא...
(חוזר אחרי רבע שעה): וואי, איזה אוכל טעים היה שם!
אמא: באמת, מתוקי? יופי. שמחה שאהבת (מתכרכמת)
יונתן (מנסה לצאת מהפלונטר): אבל אמא, האוכל שלך עדיין הכי שווה כי הוא התאים בול לאבלות!


תגובה 1: